Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Pamela Schoenmaker - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Pamela Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Pamela

10 Februari 2016 | Vietnam, Hoi An

Woensdag 27 jan:
Herenigd en wel vervolgende we onze weg naar Hoi An. Een geweldig mooie, maar koude én natte rit. De natuur en de omgeving blijft me verbazen en verwonderen. Hoe gaaf is dit? Ondanks het slechte weer blijft het mooi. Het laatste stukje van de rit begon het weer donker te worden. Volgens de map zaten we goed maar de weg was een beetje vreemd. In plaats van asfalt reden we over een soort van zand/steen weg. Uiteindelijk na veel gehobbel en gezigzag bleken we toch goed te zitten! We reden zonder problemen de stad in en het hostel was snel gevonden. Eenmaal in het hostel bleek dat het warme water niet zo warm was als gehoopt. Behoorlijk shit als je net een 8 uur durende rit achter de rug hebt in de regen en ijskoude wind. We kwamen er achter dat we met nog 2 bekenden in hetzelfde hostel zaten. Na een gezellig diner en wat drankjes vond ik het wel tijd om naar bed te gaan.
Donderdag 28 en vrijdag 29 januari:
In de ochtend besloten we naar een ander hostel te gaan. Eentje die iets goedkoper was dan degene waar we in zaten. Na ons gesetteld te hebben zijn David en ik op zoek gegaan naar een plek om onze kleding te laten wassen. Want ja, zo ongeveer alles wat maar iets warmte geeft was vies of volledig natgeregend tijdens de regenachtige scootertochtjes van de ene naar de andere plaats. Na onze was te hebben weggebracht ben ik met nog wat anderen die we hebben leren kennen gaan rondstruinen in Hoi An. Een plaatsje met verschillende gezichten. Je hebt de toeristen gebieden, brede wegen, verkopers die de deur uit springen als er westenaren langs komen lopen. Daarnaast heb je de haven met kleine Chinees ogende straatjes, lampionen en kleine stalletjes waar ze lokaal voedsel verkopen. Beide dagen, donderdag en vrijdag, bestonden uit deze wandelingen. Ook ben ik een van de dagen samen met Jesse en Melina naar het strand geweest. Echt warm was het niet. Maar toch heerlijk om over het stormachtige strand te wandelen en de zoute lucht te ruiken.

Pamela

Op 13 september reizen David de Graaf en ik, Pamela Schoenmaker, samen naar zuid-oost Azië om daar ongeveer 6 maanden lang rond te trekken met de backpack. We zullen proberen om zo goed (en zo vaak) mogelijk bij te houden hoe het met ons gaat en waar we heen gaan. Groetjes, Pamela Schoenmaker David de Graaf

Actief sinds 26 Aug. 2015