Eindelijk een strand! - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Pamela Schoenmaker - WaarBenJij.nu Eindelijk een strand! - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Pamela Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Eindelijk een strand!

Blijf op de hoogte en volg Pamela

01 Januari 2016 | Laos, Don Det Tok

Vrijdag 11 december:
Op naar Pakse! Onze volgende stop was Pakse. Dit was voor ons meer een ‘tussenstop’ dan een plaats voor activiteiten. Zo gezegd zo gedaan. Nadat we een guesthouse hadden gevonden hebben we wat gegeten en een biertje gedronken. Vervolgens een ticket geboekt naar onze volgende bestemming en ons bedje in gedoken.

Zaterdag 12 december:
Op naar Don Det! Don Det is een eilandje in de oh zo bekende Mekong Rivier. De bus was overvol en de chauffeurs hier hebben er een hele goeie oplossing voor. In plaats van een andere (extra) bus hebben ze plastic stoeltjes bij zich die rustig in het gangpad van de bus worden gezet om zo meer plaatsen te creëren. Onderweg werd er gestopt bij een soort van tankstation. Hier konden de nodige hapjes en drankjes gekocht worden. Ook hadden ze een ander soort ‘attractie’, 2 kleine aapjes in een grote kooi. Tjaa… aangekomen bij de haven moesten we nog even naar de ATM. Op het eiland was namelijk geen pinautomaat. Oeps.
Met onze portemonnees vol met KIP op naar de haven. Zoals alle Aziatische landen beaamt werd de boot weer helemaal vol gepropt. Gelukkig was de rit niet lang en stonden we al gauw met onze rugzakken in het warme zand van het kleine strandje dat dit eiland rijk is. Na wat rondgelopen te hebben hadden we al gauw een hostel gevonden. Een lunch kon er op dat moment wel in. Dus na vlug de lunch naar binnen te hebben gewerkt zijn we gauw bepakt met handdoeken en zonnebrandcrème naar het strand gewandeld. Eindelijk een beetje een kleurtje krijgen! Op het strand ontmoette we nog een groep andere backpackers. Na een gezellig dagje op het strand en een paar biertjes verder besloten we de zonsondergang te kijken. Dit was echt adembenemend. Van de plek waar hun sliepen (andere kant van het eiland waar de zon onder gaat), konden we in een hangmat genieten van deze mooie zonsondergang. (jullie hebben vast wel mijn foto op facebook gezien? Sunset at Don Det). Na de zonsondergang gauw douchen en richting het restaurant waar we met deze mensen hadden afgesproken. Dit was in het ‘friends-restaurant’, zoals het in de wandelgangen genoemd wordt. De naam is gerelateerd aan de Friends-serie die hier op een groot scherm in het restaurant wordt afgespeeld. Iedereen in het restaurant ligt/zit dan gebiologeerd te kijken haha. De groep werd naarmate de avond vorderde steeds groter. Uiteindelijk nog naar Adam’s bar en reggea bar geweest. De avond was al met al super geslaagd.

Zondag 13 december:
Vandaag was ons brakke hangdagje. Het enige wat we gedaan hebben is chillen op het strand en ’s avonds in het ‘friends-restaurant’ eten en friends kijken.

Pamela

Op 13 september reizen David de Graaf en ik, Pamela Schoenmaker, samen naar zuid-oost Azië om daar ongeveer 6 maanden lang rond te trekken met de backpack. We zullen proberen om zo goed (en zo vaak) mogelijk bij te houden hoe het met ons gaat en waar we heen gaan. Groetjes, Pamela Schoenmaker David de Graaf

Actief sinds 26 Aug. 2015