Voetbal, boxen en Halloween - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Pamela Schoenmaker - WaarBenJij.nu Voetbal, boxen en Halloween - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Pamela Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Voetbal, boxen en Halloween

Blijf op de hoogte en volg Pamela

08 December 2015 | Thailand, Chiang Khong

Zoals sommige al wel begrepen hebben, zijn we op 12 november niet naar Laos gegaan maar pas op 27 november!

In de tussentijd..
Op woensdag 28 oktober zijn we met een heel konvooi naar Chiang Dia gegaan. Op deze dag speelde de voetbalclub Chiang rai United tegen Navie FC. We waren uitgenodigd door een Nederlandse man die al tijden in Chiang khong woont en regelmatig een drankje komt drinken in The Hub. Deze kans wilden wij natuurlijk niet missen, en we besloten met het hele gezelschap van Thee Hub naar Chiang rei te gaan. Daar aangekomen hebben we lekker geluncht en zijn we richting het voetbalveld gegaan. In het stadion aangekomen natuurlijk eerst een kaartje kopen. Daarna een kijkje nemen rondom het stadion. Terwijl wij onze ogen uitkeken begon het stadion langzaam maar zeker vol te stromen met oranje shirts, de kleur van Chiang Rai United. Bij aanvang van de wedstrijd kregen we, omdat we “vips kaartjes” hadden een schattig bruin zakje met daarin een sapje en wat hapjes. Laat die wedstrijd maar beginnen! Na de gebruikelijke liederen van de club en het lied voor de koninklijke familie startte de wedstrijd. Van de nederlanders kunnen de thaise voetballers absoluut nog wat leren, t niveau liet behoorlijk wat te wensen over. De wedstrijd eindigde met 2-4 en dus als een teleurstelling voor ons oranje supporters. Na de wedstrijd gauw opfrissen in het guesthouse en daarna lekker een biertje doen in de bar. Al met al een topdag geweest!
De volgende dag zijn we terug gegaan naar Chiang khong en ik (Pamela) ben die avond vroeg naar bed gegaan omdat ik geveld was door een migraine aanval 
Op vrijdag 30 oktober was het een belangrijke dag voor onze Muai Thai – trainer. Zijn comeback fight, na 5 jaar er uit zijn geweest! Natuurlijk moesten wij daar met The Hub crew ook bij zijn. Zo gezegd zo gedaan, opeengepakt en vol spanning vertrokken wij die avond naar de plaats waar het gevecht plaats zou vinden.
Eenmaaldaar aangekomen waren we toch wel een beetje verbaasd. Het leek wel een festivalterrein in plaats van een stadion waar een gevecht plaats zou vinden. Alles was afgezet met hekken, er klonk luide muziek, er waren verschillende eettentjes, tentjes waar je kon proberen om een knuffel oid. Te winnen met ballon kapot schieten of mikken, er was een springkussen voor de kids en natuurlijk het stadion. Na wat rondgeneusd te hebben en wat te eten te hebben gekocht besloten we om neer te strijken aan een tafeltje vlak bij het ‘danspodium’. Het danspodium was ook weer een atractie op zich, er stonden meisjes/dames (gewoon gekleed haha) te dansen en dan kon je een ticket kopen om op het podium te dansen! Een van de jongens liet zich meeslepen door de vader van Champ, onze muai thai trainer, en die stond zich zeker 5 minuten awkward te voelen tussen alle thaise mensen op het podium. Om te gieren! De gevechten begonnen pas rond 21:00 dus we moesten nog even wachten. Maar gelukkig was er genoeg te zien en te beleven om ons te vermaken. Toen eenmaal de eerste gevechten begonnen werd het rustig op het terrein en schaardde iedereen zich rondom de boxring. Het eerste gevecht die we te zien kregen waren meisjes, ja écht, 2 meiden, niet ouder dan 13 jaar die elkaar probeerde knock-out te slaan. Niet echt mijn ding moet ik zeggen.. Dan zie ik liever de grote jongens vechten, omdat het dan wat meer lijkt alsof ze wel tegen een stootje kunnen haha.
Toen was het moment daar, Champ moest vechten! Zijn tegenstander was een uberfitte jongen die er uit zag alsof hij wel wat klappen kon uitdelen. Als dat maar goed gaat! De eerste ronde leek al verloren te zijn, Champ kreeg een paar rake klappen en wij als publiek schreeuwden de longen uit ons lijf om het aan te moedigen. In een mum van tijd waren de eerste 3 minuten om, en de adrenaline gierde door iedereen heen. Zou hij het winnen? Ongeduldig stonden we te wachten tot de jongens weer een beetje opgelapt waren voor de 2e ronden. Daar gaan we dan! De 2e ronde in, springen, gillen en aanmoedigen! Ik had bijna geen stem meer! Een linkse, een rechtse, jahh geef hem die trap, kom op! Uiteindelijk klonk daar dan het geluid van de scheidsrechter, die het sein voor knock-out gaf. De tegenstander was knock-out gegaan! Jaaaaa, wat een opluchting was dat zeg. Van blijdschap sprong iedereen elkaar om de hals. Champ was hier minder blij mee, hij had toch wel wat klappen te voorduren gehad. Maar dat maakte de blijdschap er niet minder om! Hij had gewonnen! Gauw hebben we toen nog wat extra bier gehaald en met iedereen geproost.

Zaterdag 31 oktober: Vandaag is het Halloween! Tijd voor een Halloweenparty dus . De hele dag zijn we bezig geweest met het versieren van de bar. ’s Middags hebben we pompoenen gehaald en konden David en ik voor het eerst in ons leven pompoenen gaan snijden met de bedoeling dat ze er angstaanjagend uitzagen. Er waren wat Amerikaanse mensen in het hostel die met grote vaardigheid en precisie de meest fascinerende gezichten maakte in de pompoenen. Dat viel voor ons toch wel een beetje tegen. Mij het uitsnijden van de mond brak al meteen een tand af en leek het meer een sulletje dan een enge pompoen. Maar ach, het gaat om het idee! ’s Avonds hadden we een grote BBQ met maiskolven en kip waar we, allemaal in kostuum gehuld, van konden smikkelen. Een geslaagd feestje dus!