Sihanoukville part 2 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Pamela Schoenmaker - WaarBenJij.nu Sihanoukville part 2 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Pamela Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Sihanoukville part 2

Blijf op de hoogte en volg Pamela

09 Januari 2016 | Cambodja, Preah Seihanouk

Donderdag 31 december:
Na een heftige overtocht naar het vaste land werden we gedropt bij een andere pier dan we hadden verwacht. Dit was de pier waar alles verscheept en verhandeld werd en dat stonk! Dan denk je dat wij door de visafslag aardig wat gewend waren, maar dit was vele malen erger! Na lang onderhandelen zaten we dan eindelijk in de tuctuc naar ons vooraf geboekte hostel. En maar goed ook, want allss was volgeboekt in de omgeving. Dat beloofde een mooie avond te worden. Na een lunch met zn alle (chelsey en stephen waren al in sihanoukville) zijn regina en ik terug gegaan naar t hostel om te douche  en een powernap te doen. Na ons allemaal klaar gemaakt te hebben besloten we te gaan eten. The keyword van de avond was "treat yo'self" oftewel, verwen jezelf het is een feestdag! Tijdens het eten werden er dan ook mixjes, cocktails en spareribs (voor de jongens) besteld. Na een uitgebreid diner was t tijd om de party's op te zoeken, op naar het strand! Al de hele avond werd er vuurwerk afgestoken, dit gaf het gevoel toch een beetje thuis te zijn. Maar om nou op de 31e van december met m’n voeten in het zand te staan. Maar t vuurwerk was er, overal stond happy new year en de kalender van m’n telefoon gaf hetzelfde aan. We menden ons in het feestgedruis. Na een tijdje besloten we een wenslantaarn te kopen. Een wens voor t nieuwe jaar, een mooi gebaar om t oude jaar af te sluiten. Er vlogen al een heleboel lantaarns door de lucht en al gauw volgden onze eigen lantaarns. Na een leuke bar opgezocht te hebben stonden (lees: dansend hossend en swingend) we vol verwachten de laatste 15 minuten af te wachten. 5, 4, 3, 2, 1 : HAPPY NEW YEAR!! al het vuurwerk knalde in de lucht en het feest gedruis barstte opnieuw los. Zo'n 6u eerder dan in Nederland luidde wij ons nieuwe jaar in, met onze voeten in het zand, feestend op het strand.

1 januari, deze dag bestond meer uit luieren dan iets anders. Toen ik om 7u wakker werd, net na t Nederlandse oud en nieuw heb ik nog even contact gezocht met het thuisfront. Helaas was de verbinding te slecht om te bellen. Op zo'n moment zou ik willen dat ik even thuis was. 'S avonds na t diner en een borreltje heb ik nog even naar huis gebeld. Iedereen was bij oma op bezoek zoals de traditie is en zo kon ik ook nog even met oma en ome klaas bellen!

2 januari:
Afscheid nemen van Regina. Regina en ik waren allebei vroeg wakker. (Wat opzich voor R wonderlijk is, gezien ze thuis voor 11u op een vrije dag niet der bed uit komt haha). Na een ontbijtje en de nodige foto's van elkaars camera's te hebben uitgewisseld was het al weer tijd voor n vroege lunch (en ontbijt voor David en Chelsey). Regina zou namelijk rond 12u de bus naar Phnomm Phenn pakken. Ze zou weer haar eigen weg gaan vervolgen. Afscheid nemen was lastig en bij ons beiden rolden de tranen over onze wangen. Ze had met deze feestdagen thuis toch een beetje dichterbij gebracht.
Na uitgebreid afscheid genomen te hebben zijn we naar het strand gegaan. Laatste dagje genieten van zon, zee en strand voor we weer verder trokken. Eind van de middag was het dan ook al weer tijd om afscheid te nemen van Chelsey. Zij ging naar Siem Reap. Gelukkig was dit afscheid minder beladen en reed ze even later zwaaiend weg in een volgepakt minibusje.
Na gedoucht te hebben zijn we naar een restaurant gegaan waar ze voetbal op de televisies aan hadden staan.  Zat ik dan,  met 2 jongens opgescheept die met hun oogies aan de buis gekluisterd waren